Aktualności

Misja Tarnów zakończona sukcesem

Zakończył się trzydniowy, odbywający się w Tarnowie turniej CS:GO. Wydarzenie zostało zorganizowane przez Państwową Wyższą Szkołę Zawodową w Tarnowie, z pomocą Krajowej Federacji Sportów Elektronicznych, a także portalu ACELeague, na którym przeprowadzone zostały rozgrywki. Na finał, do Tarnowa przybyło osiem drużyn z całej Polski. Były to zespoły, które pomyślnie przeszły przez fazę kwalifikacji, dlatego też kapitanowie dostali oficjalne zaproszenia na event w Małopolsce. Do pierwszego etapu zapisało się ponad 800 osób. Była to liczba zdumiewająca i organizatorzy nie kryli podziwu i zaskoczenia tak dużej ilości zapisanych uczestników. Należy w tym momencie zaznaczyć, że był to pierwszy, a na dodatek tak duży, turniej CS:GO na Tarnowskiej ziemi.

Rozgrywki online przeszły dosyć sprawnie i w bardzo szybkim czasie wyłoniła się najlepsza ósemka, która zawitała do Tarnowa. Były to następujące zespoły:

  • Axel Esport
  • followME
  • Flashback
  • Alrauna Gaming
  • YiTeam
  • Smoki Politechnika Krakowska
  • Anti Lan Lan Clan
  • WARZYWNIAKI

Każda z wymienionych powyżej drużyn musiała pokonać cztery inne, aby znaleźć się właśnie w tej finałowej ósemce. Już przed samym turniejem wyznaczani byli faworyci ze względu na składy w jakich zespoły występowały. Mowa tutaj konkretnie o zespole Flashback i WARZYWNIAKI. Są to dwa teamy, które w swoich szeregach posiadają doświadczonych i rozpoznawalnych na polskiej scenie CS:GO zawodników. Są to m.in. Kamil "sequ" Zając, Adrian "Henry" Ryba, czy Kamil "krytyq" Dudek. Co ciekawe, oba zespoły zmierzyły się w Tarnowie w wielkim finale, kiedy to, wynikiem 2:0 zwyciężył zespół krytyqa, czyli WARZYWNIAKI. Jeżeli chodzi o klasyfikację finałową, prezentuje się ona następująco:

I. WARZYWNIAKI
II. FLASHBACK
III. Axel Esport
IV. YiTeam

Po całym wydarzeniu udało mi się zamienić kilka słów z jednym z organizatorów i tym samym członkiem Krajowej Federacji Sportów Elektronicznych - Karolem Buraczewskim. Efekty naszych rozmów przedstawiamy poniżej:

Witaj Karolu. Na samym początku chciałbym podziękować ci za możliwość przeprowadzenia wywiadu. Najpierw chciałbym zapytać o twoją opinię na temat turnieju, z punktu widzenia organizatora.

Nie ma za co, cała przyjemność po mojej stronie.

Jeśli chodzi o Tarnów eSPORT 2018 to jestem ogromnie zadowolony z przebiegu całego przedsięwzięcia. Był to moja pierwsza tak duża impreza, do której dołożyłem swoją cegiełkę jako organizator. Chciałbym od razu zaznaczyć i jednocześnie podkreślić ogromne zaangażowanie w ten projekt swoich kolegów z KFSE: Kamila Tarkę, Wiktora Morawskiego oraz Jakuba Zacharę, którzy każdego dnia dokładali wszelkich starań, aby ten turniej odbył się szerokim i zarazem pozytywnym echem w skali lokalnej oraz całego kraju. Jednocześnie chciałbym podziękować PWSZ w Tarnowie oraz Zakładowi Informatyki PWSZ w Tarnowie za zaproszenie do współpracy podczas realizacji tego wydarzenia. Mimo tego, że nie jestem z Tarnowa, ogromnie cieszę się, że właśnie tutaj udało się zorganizować tak dużą imprezę, w której to wzięło udział około 800 zawodników z całej polski. Mam nadzieję, że to wydarzenie było takim kamieniem milowym na terenie Tarnowa i od teraz scena e-sportu na stałe wpisze się w regionie, w którym co warto podkreślić powstała właśnie Krajowa Federacja Sportów Elektronicznych. Kończąc odpowiedź na to pierwsze pytanie, chciałbym jeszcze podkreślić wagę naszego współorganizatora Telewizję ZVAMI.TV, która podczas rozgrywek dostarczała wiadomości przez studio informując wszystkich o naszym wspólnym przedsięwzięciu oraz podczas 3 dni naszego finału relacjonowała to co działo się na terenie Centrum Nowoczesnych Technologii w Tarnowie, gdzie odbywały się zmagania 8 drużyn zaproszonych do rozgrywek offline.

Jest to pierwszy i do tego tak duży turniej odbywający się w Tarnowie. Z tego co udało mi się dowiedzieć, są już tacy, którzy czekają na drugą edycję. Czy były jakiekolwiek problemy z organizacją turnieju (liczba uczestników podczas kwalifikacji, zaproszenia na wydarzenie offline, problemy techniczne u zawodników bądź na stream)?

Oj duży turniej, którego jeszcze na Tarnowskiej ziemi nie było lecz mam nadzieję że pierwsza z wielu. Potwierdzam też stwierdzenie, że dużo osób czeka już na kolejną edycję może jeszcze większą, ponieważ warto podkreślić że zainteresowanie było ogromne. Jak jako KFSE dołączyliśmy do organizacji wydarzenia, to już nie było miejsc wolnych a mimo to mnóstwo osób kierowało zapytania o możliwość dołączenia do wydarzenia. Tak teraz myślę, zaoferowaliśmy 128 miejsc dla zainteresowanych drużyn, może przy kolejnej edycji uda nam się podwoić tą liczbę. My jesteśmy już teraz na to gotowi a nasza platforma turniejowa ACELeague, która umożliwiła nam przeprowadzenie rozgrywek na najwyższym poziomie poradzi sobie z takimi liczbami uczestników!

Co do Twojego pytania odnośnie problemów. Problemy są zawsze, ponieważ realizując wydarzenie dla 800 uczestników zawsze ktoś coś zrobi niezgodnie z zaleceniami, dodatkowo do wydarzenia zapisali się uczestnicy z mniejszym i większym doświadczeniem jeśli chodzi o turnieje. Warto podkreślić że jako KFSE specjalnie dla tego wydarzenia wyznaczyliśmy grupę osób, która stale prowadzi wsparcie techniczne za pomocą narzędzi IT jakim jako KFSE dysponujemy, a mam tu na myśli nasze Centrum wsparcia - Support KFSE. Wszystkie ewentualne problemy oraz pytania staraliśmy się rozwiązywać niezwłocznie, co też nasi uczestnicy często w rozmowach podkreślali. Chcemy również tutaj podkreślić fakt, że na grupie naszych uczestników, wytworzyła się miła społeczna atmosfera naszych uczestników, którzy często pomagali swoim kolegom z innych drużyn w rozwiązaniu ich problemu.

Co do rozgrywek offline, które miały miejsce od 9-11 maja br. to na samym początku zaskoczyło nas zachowanie drużyny Anti Lan Lan Clan, którzy to nie przyjechali na swój mecz mimo tego że wcześniej potwierdzili swój udział. Drużyna WARZYWNIAKI otrzymała przez to w/o, lecz prawda jest taka, że tak jak sami wspomnieli chcieli już zagrać a tak to przyjechali na darmo, bo w tym dniu nie grali już innych spotkań. Wiemy że wiele innych drużyn chętnie przyjęłaby taki slot, lecz niestety nie mogliśmy dać tej możliwości, ponieważ tak jak wcześniej już wspomniałem nie mieliśmy takich informacji. W dalszych meczach nie było krytycznych problemów a wszelkie pojawiające się niejasności, problemy techniczne rozwiązywaliśmy od razu.

Wspomniałeś o ekipie Krajowej Federacji Sportów Elektronicznych, która odpowiedzialna była za prowadzenie tego wydarzenia i kontrolowania, aby wszystko się zgadzało. Co konkretnie należało do zadań tych osób?

KFSE na swoje barki więziła przeprowadzenie wszelkich rozgrywek eliminacyjnych oraz offline. Same eliminacje to ponad 100 rozegranych spotkań. Jak można się domyśleć podczas realizacji tylu spotkań często pojawiają się problemy różnego typu czy to różne kwestie sporne, które wymagały analizy i ostatecznego werdyktu administratora rozgrywek. Śmiesznym przykładem, który to wspominam to problem, w którym to jeden z zawodników już nie pamiętam na ten moment z jakiej drużyny miał problem z aktualizacją swojego komputera, a dokładniej mówiąc, podczas meczu komputer zaczął się aktualizować i zawodnik nie mógł kontynuować spotkania. Krótko mówiąc po naszej stronie było przeprowadzenie wszystkich rozgrywek online oraz offline, rozwiązywanie wszystkich problemów oraz oczywiście odpowiadanie na wszelkie nurtujące uczestników pytania. Dodatkowo dodaliśmy swoją cegiełkę w elementach PR całego wydarzenia co można było zobaczyć m.in. podczas wizyt HopE w studiu podczas nagrań odcinków odnośnie Tarnów eSPORT 2018.

,,Misja Tarnów zakończona sukcesem”. Jakie wnioski z pewnością wyniesienie po tym turnieju? Co najbardziej utkwi w pamięci wam, a co powinno widzom i graczom?

Wniosek może być tylko jeden. Jesteśmy gotowi na kolejne takie wydarzenia i jeszcze na większą skalę. Dobrze współpracowało się nam z innymi organizatorami oraz wiemy, że podczas kolejnych wydarzeń możemy zrobić to jeszcze lepiej aby ostatecznie każdy z uczestników wydarzenia, nie ważne czy zawodnik czy widz mógł poczuć się tak jak na IEM’ie. Ja osobiście mam przed oczyma ciągle sytuację kiedy to podczas transmisji LIVE, podczas spotkań i losowań 9 maja za szybą naszego stanowiska realizacyjnego ustawiła się grupa 25-40 uczniów chyba podstawówki i patrzyli z zadowoleniem i podziwem na to co robimy, a z tej grupki ciągle było słychać parafrazując wypowiedzi “ja… to turniej CS”, “łał, ale fajne”, “chodźmy zagramy i im pokażemy”. Taka sytuacja cieszy i podkreśla to co staramy się jako KFSE robić, czyli propagowanie e-sportu jako element umożliwiający kontakt z młodzieżą przez co możemy nauczyć ich m.in. komunikacji, pracy w grupie czy podejmowania decyzji, które to cechy pomogą im dalej w życiu.

Co do pytania co powinno utkwić widzom oraz zawodnikom w pamięci to już pytania zapewne do nich, lecz przypuszczam że pozytywnym i miłym wspomnieniem będzie zabawa z publicznością, którą prowadził komentator razem z osobą realizującą transmisję.

Karolu, bardzo dziękuję ci za ten wywiad i poświęcony czas. Gratuluję zorganizowania tak dużego turnieju w Tarnowie i życzę powodzenia przy kolejnych tego typu inicjatywach.  

LAN w Tarnowie dobiegł końca. Było to pierwsze tak wielkie i tak liczne wydarzenie esportowe w tym regionie. Wielu uczestników z pewnością czeka już na zapisy do kwalifikacji do drugiej edycji Tarnów eSPORT. Chcielibyśmy podziękować Telewizji ZVAMI oraz MultiLive.tv za pomoc w realizacji i transmisji rozgrywek na żywo. Na podziękowania zasługuje również ekipa z Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Tarnowie, a także z Zakładu Informatyki PWSZ w Tarnowie za pomoc w organizacji i możliwość zorganizowania wydarzenia właśnie w ich szkole. Drodzy komentatorzy, Mikołaju "Urf" Palimąko oraz Macieju "amarow" Pałacu, wam także dziękujemy za poprowadzenie imprezy, przeprowadzone wywiady, dostarczone emocje i zdarte gardła.  Chcielibyśmy również podziękować wszystkim graczom, widzom, uczniom, tym najmłodszym i tym starszym za przybycie oraz branie czynnego, bądź biernego udziału w wydarzeniu. Oczywiście, nie moglibyśmy zapomnieć o sponsorach, którym serdecznie dziękujemy za pomoc w ufundowaniu nagród dla uczestników. Był to między sprzęt gamingowy, dzięki któremu, nasi uczestnicy, będą mogli zwiększać swoje umiejętności.

Te podsumowanie chcielibyśmy zakończyć w pozytywny sposób, dlatego też publikujemy wywiad przeprowadzony z jednym z wyżej wymienionych finalistów - Kamilem "krytyq" Dudkiem. Jest to bardzo utalentowany zawodnik, który postanowił odpowiedzieć na kilka naszych pytań.

Witaj Kamilu! Na samym początku chciałbym pogratulować tobie i twojej drużynie zwycięstwa na lanie w Tarnowie. Moje pierwsze pytanie będzie dotyczyło organizacji rozgrywek. Jak możesz ocenić organizację i poziom podczas rozgrywek w PWSZ?

Witam i dziękuję na wstępie, świetne uczucie podnieść taki piękny i zarazem duży puchar. Co do pytania, organizacja stała na wysokim poziomie, organizatorzy starali się zapewnić jak najlepsze warunki dla graczy, gdy czegoś potrzebowaliśmy starali się to załatwić jak najszybciej. Brakowało mi od ćwierćfinału ewentualnie finału rozgrywanego na scenie, to na pewno zwiększyłoby emocje i hype. Było pare niedociągnięć ale to w końcu pierwsza edycja, chłopaki naprawdę dali radę i wierzę że będę mógł tutaj wrócić na drugą edycje i ponownie unieść puchar.

W tym momencie muszę przyznać, że przyjemnie oglądało się waszą grę i widać było zarówno przygotowanie i zgranie w zespole. Czy któraś z drużyn postawiła wam na tyle wysoko poprzeczkę, że spisywaliście wasze szanse na straty, czy raczej nie było postawionego przez przeciwników  większego oporu?

Tak naprawdę przed turniejem nie graliśmy ani razu razem. Nie obawialiśmy się żadnej drużyny i przyjechaliśmy tylko po pierwsze miejsce. Myślę że zacięty mecz był w finale co można było zauważyć i to ekipa Henry'ego postawiła nam opór ale udało się zwycięsko z tego wyjść.

Jesteś byłym zawodnikiem Solaris Esport. Aktualnie nie grasz dla żadnej organizacji. Jak widzisz swoją przyszłość? Czy planujesz zostać z chłopakami, z którymi rozegrałeś lana, czy raczej znaleźć coś zupełnie innego?

Raczej z chłopakami, z którymi triumfowałem w Tarnowie to była jednorazowa przygoda. Jak widzę swoją przyszłość? Chciałbym ciągle się rozwijać i rywalizować na coraz to większym poziomie i wierzę że ciężką pracą to osiągnę, motywacji na pewno mi nie brak. Aktualnie coś tam powiedzmy że gram z różnymi ludźmi z polskiej sceny i próbujemy to zebrać w całość, więcej nie mogę powiedzieć, gdyż nic nie jest pewne.

Czy jeżeli miałbyś możliwość w przyszłym roku ponownie wybrać się do Tarnowa do turniej, czy zrobiłbyś to, czy jednak szukałbyś innych turniejów w Polsce?

Tak jak wspomniałem wcześniej, jeżeli druga edycja się odbędzie postaram się na niej pojawić. Myślę, że na następną edycję organizatorzy powinni zadbać o większy rozgłos turnieju, playoffy na scenie itd. Przyciągnie to więcej osób a może i nawet topowe zespoły z polski?

Bardzo dziękuję ci za ten wywiad. Życzę powodzenia w szukaniu zarówno zespołu, jak i organizacji. Powodzenia w przyszłości, a może kiedyś przeprowadzimy wywiad jeszcze raz.

Również dziękuję, mam taką nadzieję, że będzie jeszcze okazja !

Zakończyliśmy pierwszą edycję turnieju, wierzymy że nie było nikogo komu się nie podobało lub nie wyszedł zadowolony. Jeżeli jednak zdarzyła się taka sytuacja, zapewniamy że przyszłoroczna edycja będzie jeszcze lepsza od tegorocznej. Każdy z pewnością będzie mógł się poczuć jak na IEM’ie. Dziękujemy wam wszystkim i do zobaczenia już w przyszłym roku na kolejnej edycji Tarnów eSPORT. Liczymy na jeszcze większe zainteresowanie i zrobimy wszystko, aby po raz kolejny każdy wyszedł z uśmiechem na twarzy i mógł powiedzieć "łał, ale fajnie".

Tarnów eSPORT 2018 #1 Tarnów eSPORT 2018 #2 Tarnów eSPORT 2018 #3 Tarnów eSPORT 2018 #4 Tarnów eSPORT 2018 #5 Tarnów eSPORT 2018 #6 Tarnów eSPORT 2018 #7 Tarnów eSPORT 2018 #8 Tarnów eSPORT 2018 #9 Tarnów eSPORT 2018 #10 Tarnów eSPORT 2018 #11 Tarnów eSPORT 2018 #12 Tarnów eSPORT 2018 #13 Tarnów eSPORT 2018 #14 Tarnów eSPORT 2018 #15 Tarnów eSPORT 2018 #16 Tarnów eSPORT 2018 #17 Tarnów eSPORT 2018 #18 Tarnów eSPORT 2018 #19 Tarnów eSPORT 2018 #20 Tarnów eSPORT 2018 #21 Tarnów eSPORT 2018 #22 Tarnów eSPORT 2018 #23 Tarnów eSPORT 2018 #24

Autor: Arek Chmiel

Podziel się tym postem:

Strona korzysta z cookies

Korzystanie z serwisów, których administratorem jest firma Oven Servers(zwana dalej „Ovens”) jest równoznaczne z akceptacją przedstawionej poniżej Polityki prywatności.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji swoich usług. Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Pamiętaj jednak że sam możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, wejdź tutaj.