O nas

Historia naszych działań sięga końca 2013 roku. Pierwsze działania skierowane były na opracowanie i opisanie metod treningu sportów elektronicznych. Podjęliśmy się normalizacji i organizacji pierwszych treningów dla graczy. Celem treningów było propagowanie sportów elektronicznych w sposób profesjonalny. Tworzyliśmy pierwsze grupy treningowe, które zrzeszone w drużynie Adversa stawiały pierwsze kroki w świecie rywalizacji e-sportowej.

onas_team-adversa

Na zdjęciu trener Kamil “HopE” Tarka z pierwszą grupą młodzieżową prowadzoną w ramach systemu treningowego na turnieju League of Legends w Sosnowcu w styczniu 2014 r.

2015 rok był przełomowy. Wykorzystaliśmy naszą wiedzę i doświadczenie w edukacji. Wtedy też powstała pierwsza w Polsce “Klasa E-sportowa”. ZSTiO w Kędzierzynie-Koźlu przy współpracy z trenerem Kamilem Tarką opracowali program edukacyjny i przetarli szlaki dla kolejnych szkół w całym kraju. Szkoła do dnia dzisiejszego co roku otwiera nabór do klasy e-sportowej. W tym roku także powstała klasa e-sportowa w ZDZ Kielce.

W 2015 roku na fali pracy z uczniami pierwszych klas e-sportowych rozszerzyliśmy działalność o organizację prelekcji i warsztatów z profilaktyki uzależnień i wiedzy o e-sporcie.

Wszystkie działania w szkołach, współpraca z drużynami sportów elektronicznych, konsultacje z rodzicami oraz samymi graczami wykreowały ideę stworzenia organizacji, którą jesteśmy teraz. Krajowa Federacja Sportów Elektronicznych w 2017 roku została zarejestrowana jako stowarzyszenie. Z założenia federacja jako związek stowarzyszeń był naszym pomysłem powiązania i wsparcia dla graczy, innych podmiotów oraz nadawała niezbędnej formy prawnej.

Naszą historię o nas piszemy do dziś. Wszystkie lata pracy pozwoliły wypracować model rozwoju, który się sprawdza. Zawiązujemy stowarzyszenia i okręgi KFSE dla zwiększenia dostępu do wiedzy o e-sporcie dla każdego. Po trzech latach pracy ze szkołami prowadziliśmy już zajęcia w 9 województwach. Rok szkolny 2018/2019 stał się kolejnym przełomowym rokiem. Obszar naszych działań rozszerzył się na wszystkie województwa. Prowadzimy zajęcia w internecie, wspieramy organizację wydarzeń e-sportowych. Prowadzimy własną ligę dla uczniów klas, która co roku zwieńczona jest Mistrzostwami Polski Klas E-sportowych.Otworzyliśmy siedzibę, w której znajduję się Gaming House.

Wyznaczamy nowe kierunki i podejmujemy się nowych wyzwań by e-sport był dobrze rozumiany, bezpieczny i powszechny dla każdego. Chcemy by każdy mógł zobaczyć różnicę między graniem w gry komputerowe, a trenowaniem sportów elektronicznych.

onas_team-adversa

Prelekcja w Zespole Szkół Mechanicznych i Elektrycznych w Tarnowie. Prowadzący Kamil “HopE” Tarka.